fredag, mars 06, 2009

Människor

Jag passar inte in här. I 2000-talet. Jag tror att jag är en 1900-tals människa. Jag fungerade bra då.
Sa min farmor till mig igår över telefonen. Hon hör inte så bra farmor och när jag frågade någonting om min fasters mailadress kom dessa fantastiska ord över hennes läppar. Jag älskar min farmor och jag vet att hon har det bra just tack vare nämnda faster. Mitt eget dåliga samvete blir dock inte bättre av det. Jag kanske är gjord för 2000-talet, det känns så ibland i vart fall, men nog skulle jag som förr vilja bo närmare alla mina nära och kära.

Som ni förstår av farmors ord har hon inte någon dator än mindre Facebook. Där finns mormor dock. På många sätt tror jag hon å sin sida är en av de tidigaste födda 2000-tals människorna. Jag skall skriva lite i hennes logg nu. Farmor tar jag 1900-tals bilen till. Snart.

PS. För den som undrar hade antikmänniskan Descartes fel, hans uttryck Cogito... ni vet, förlorar varje match mot Facebook ergo sum. Den intresserade kan läsa 1900-talsmänniskan Norbert Elias.

2 kommentarer:

  1. Du är modernare(!) än så, Markus. Du är ju sci fi, även om din farkost går på bly. Vill även nämna att jag numera formellt är 'följare' av din blogg (vilket låter lite som en 'stalker'...).

    SvaraRadera
  2. Vad schysst, tänk att du skulle bli den första. Hedersplats såklart./M

    SvaraRadera